ebonics wrote:shafique wrote:Adultery, incest are sins. Masturbation and slave ownership are not sins.
shafique in my "nekah" travels of trying to find you a literal meaning, i came across countless islamic resources that said masturbation is a very big sin, and that god curses every masturbator.
hadith (378/4) by the "bayhaky) - also confirmed by the asbahany, and mentioned in his book page 206
another hadith said by ismael al basry (633/2) confirms this and says literarly "God destroys whoever plays with his (male) genitals)"
HOWEVER and this is the funny bit,
the tafseer goes through and mentions, that it is ok to mast urbate, in 2 occasions: (even though it just said god destroys a masturbator)
1. if the hand is "haleela" - im not entirely sure what they mean by this word in that context, im guessing it is your wife's hand, which is "mohalala" or permitted to be used on you.
2.
if it is going to stop you from committing adultry.................. seriously i dont understand how these people's mind work... isnt the whole point abstaining from having s.e.xual thoughts about someone that isnt yours, and if you're thinking of committing adultry, you're meant to be a strong person and not do that, OR masturbate..... how is this ok??
.بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على رسول الله وبعد :
أولاً : لا يصح في هذا الباب شيء ومما ورد في هذا :
1 / حديث ( سبعة لا ينظر الله عز وجل إليهم يوم القيامة ولا يزكيهم ويقول ادخلوا النار مع الداخلين الفاعل والمفعول به والناكح يده وناكح البهيمة وناكح المرأة في دبرها وجامع بين المرأة وابنتها والزاني بحليلة جاره ) أخرجه البيهقي في شعب الإيمان ( 4 / 378 ) من طريق مسلمة بن جعفر عن حسان بن حميد عن أنس بن مالك : عن النبي به ، وإسناده ضعيف مسلمة وحسان مجهولان كما قالالحافظ ابن حجر وذكر عن الأزدي أنه ضعف مسلمة قال الحافظ في لسان الميزان ( 6 / 33 ) : ( مسلمة بن جعفر البجلي الأحمسي عن حسان بن حميد عن أنس رضي الله عنه في سب الناكح يده يجهل هو وشيخه وقال الأزدي ضعيف انتهى وفي الثقات لابن حبان مسلمة بن جعفر البجلي الأحمسي من أهل الكوفة روى عن عمرو بن قيس والركين بن الربيع روى عنه عمرو بن محمد العنقزي وأبو غسان النهدي فيحتمل أن يكون هو ثم ظهر أنه هو فقد ذكره بذلك كله البخاري ولم يذكر فيه جرح )
2 / الحديث السابق بنفس اللفظ أخرجه الأصبهاني ( الدقاق ) في مجلس في رؤية الله ( ص 206 ) من طريق عبد الله بن لهيعة عن عبد الرحمن بن زياد بن أنعم عن أبي عبد الرحمن الحبلي عن عبد الله بن عمرو به ، وإسناده ضعيف فيه ابن لهيعة وشيخه عبد الرحمن بن زياد ضعيفان .
3 / حديث ( أهلك الله عز وجل امه كانوا يعبثون بذكورهم ) ذكره في العلل المتناهية ( 2 / 633 ) من طريق إسماعيل البصري قال حدثنا ابو جناب الكلبي عن الخلال بن عمير عن ابي سعيد الخدري به .
وإسناده ضعيف إسماعيل البصري مجهول وأبو جناب ضعيف .
وينظر : سلسلة الأحاديث الضعيفة ( 1 / 490 ) برقم ( 319 ) التلخيص الحبير ( 4 / 381 )
ثانيا : ما يتعلق بحكم المسألة :
الأقوال في الاستمناء :
أولاً : اتفق الفقهاء على جواز الاستمناء إذا كان بيد الحليلة .
ثانياً : اتفق الفقهاء على جواز الاستمناء إن خشي الوقوع في الزنا .
ثالثا : اتفق الفقهاء على تحريم الاستمناء عن كان بيد أجنبية أو أدخل الجنبي إصبعه في فرج امرأة .
رابعاً : اختلفوا فيما سوى الحالات السابقة على ثلاثة أقوال :
القول الأول : التحريم وعليه جمهور العلماء من المالكية والشافعية والحنابلة في المذهب والحنفية وهو اختيار شيخ الإسلام ابن تيمية رحمه الله .
القول الثاني الكراهة وهو قول ابن حزم ورواية عن أحمد .
shafique, searching in arabic is the new black now, you uncover so much more than the english versions let out - i think i need to invest in an arabic keyboard and download the language pack and maybe even get some lessons on how to type in arabic then we can really play some ball.